CONDITII GENERALE DE REZERVARE, PLATĂ, ANULARE

CONDIȚII DE ÎNSCRIERE

- Rezervarea unui serviciu turistic J’Info Tours se face pe baza unei copii CI a titularului de contract, pe numele căruia urmează să se emită toate documentele de călătorie.

- Pentru rezervările cu reducere Early Booking, nu sunt permise modificări.

- Documentele de călătorie (vouchere, bilete de avion, bilete de autocar etc) sunt transmise către călători, după efectuarea plății integrale și nu mai târziu de 2 zile înainte de data plecării.

- Infanții plătesc doar taxele de aeroport și nu beneficiază de loc în avion.

- Asigurarea storno (opțională) se poate încheia doar în aceeași zi cu contractul de prestări servicii.

- Check-in-ul se poate face personal sau în aeroport/agenție contra-cost.

- * orarul de zbor este informativ si va fi reconfirmat cu 48 de ore inainte de plecare.

CONDIȚII SI MODALITĂȚI DE PLATĂ

- Prețul total al pachetului/serviciului de călătorie cuprinde taxele, comisioanele, TVA și costurile suplimentare suportate de Organizator.

- Plata se face:

  • În 3 (trei) rate dintre care:
    • Prima rată reprezintă un avans de minimum 30%, care se va achita în momentul semnării contractului.
    • Incasarea totală a prețului serviciilor de călătorie se va face nu mai târziu de 45 de zile înainte de data plecării.
    • Dacă contractul se încheie cu mai puțin de 45 de zile înaintea datei de plecare, suma ce reprezintă valoarea serviciilor se va încasa integral.
    • Plata serviciilor de călătorie externe aferente contractului se poate efectua într-o singură monedă, în valuta specificată în contract sau în RON, la valoarea specificată în contract.
    • Plata serviciilor de călătorie interne (cu locul de desfășurare în România) se poate efectua și cu vouchere de vacanță.
  • Plata serviciilor de călătorie se face respectând prevederile OUG nr. 8/2009, a normelor metodologice și anexelor acesteia.
  • Depășirea termenului de plată determină aplicarea unei penalități de 0,3% pentru fiecare zi de întârziere, procent aplicat la suma neachitată.
  • Conform OUG 8/2009, în cazul renunțării definitive la pachetul de servicii de călătorie de către călător, Agentia de turism nu poate restitui călătorului voucherele de vacanță sau contravaloarea acestora în bani.

CONDITII DE PLATA EARLYBOOKING CIRCUITE

  • 50% avans la înscriere
  • 50% cu 60 de zile înainte de plecare

REDUCERI GENERALE

Reducerile pentru circuite se acorda cu conditia achizitionarii tuturor excursiilor optionale.

RENUNȚĂRI, PENALIZĂRI, DESPĂGUBIRI

- Rezervările cu Early Booking nu permit modificare/anulare, penalizarea fiind de 100%.

- În cazul în care călătorul renunță din vina sa la pachetul de servicii de călătorie care face obiectul prezentului contract, el datorează Agentiei penalizări după cum urmează:

  • a) 50% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face cu mai mult de 60 de zile calendaristice înainte de data plecării;
  • b) 75% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face în intervalul 60-45 de zile înainte de data plecării;
  • c) 100% din prețul pachetului de servicii, dacă renunțarea se face cu mai puțin de 45 de zile înainte de plecare sau pentru neprezentarea la program;
  • d) Taxa de rezervare este 100 euro/persoană, nerambursabilă, plătibilă în lei la cursul anunțat la încheierea contractului;
  • e) 100% din prețul pachetului de servicii, în cazul în care un călător a achiziționat pachetul de servicii de călătorie din cadrul programului special Tip Early Booking, indiferent de data la care călătorul solicită rambursarea.

- În cazul în care o ambasadă refuză să acorde viză de intrare pentru efectuarea pachetului de servicii, călătorului i se vor reține toate taxele achitate de Agentie prestatorilor direcți precum și cheltuielile de operare proprii acesteia;

- În cazul în care călătorul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii de călătorie refuză să se mai întoarcă în România și autoritățile din țara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta, călătorul respectiv are obligația de a suporta toate aceste cheltuieli;

- Penalizările echivalente cu prețul contractului se aplică și în cazul în care călătorul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, dacă nu poate pleca în călătorie, pentru că nu are actele în regulă sau dacă este întors de la graniță de către poliția de frontieră;

- Călătorul trebuie să depună în scris cererea de renunțare la pachetul de servicii de călătorie, cu număr de înregistrare la Agentia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renunțare nu este luată în considerare;

- Agentia va acorda despăgubiri în funcție de gradul de nerespectare a obligațiilor din contract;

- Agentia își rezervă dreptul de a interzice călătorului desfășurarea în continuare a programului achiziționat în baza prezentului contract în cazul în care prin acțiunile sale călătorul are un comportament neadecvat

DREPTURILE SI OBLIGATIILE CALATORULUI (parte din contract)

  1. In cazul in care calatorul nu poate sa participe la calatoria turistica, independent de motivele care stau la baza imposibilitatii de participare, acesta poate sa cesioneze contractul unei terte persoane care indeplineste toate conditiile aplicabile pachetului de servicii de calatori contractat, cu obligatia de a anunta in scris Agentia cu cel putin 7 zile inaintea datei de plecare. In acest caz intre calatorul care nu poate participa la calatoria turistica contractata (cedentul), terta persoana (cesionarul) si Agentia de turism (contractant cedat) urmeaza a se incheia un contract de cesiune cu privire la pachetul de servicii de calatorie contractate si cesionate. Responsabilitatea incheierii contractului de cesiune revine dupa caz fie cedentului, fie cesionarului, si niciodata Agentiei de turism (contractantului cedat). Calatorul care cedeaza pachetul sau de servicii, precum si cesionarul sunt responsabili in mod solidar la plata pretului calatoriei si a eventualelor costuri suplimentare aparute cu ocazia acestei cedari (taxa modificare nume, taxa anulare, etc). In cazul in care mijlocul de transport este avionul, cesionarea poate fi efectuata numai daca transportatorul aerian permite aceasta modificare.

  2. Serviciile de calatorie achitate total sau partial cu vouchere de vacanta nu pot fi cesionate in conformitate cu prevederile art .7 alin.1 din OUG nr.8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanta.

  3. In cazul sejururilor de odihna si/sau de tratament cu locul de desfasurare in Romania, calatorul are obligatia sa respecte urmatorul program de acordare a serviciilor: cazarea se face de regula la ora 18:00 a zilei de intrare si se termina de regula la ora 12:00 a zilei de iesire, inscrise pe documentele de calatorie (voucher ori pe biletul de odihna si/sau de tratament, bilet de excursie, etc). Eventualele costuri suplimentare generate de neeliberarea spatiilor de cazare pana cel tarziu la orele specificate mai sus cad in sarcina exclusiva a calatorului.

  4. In cazul in care calatorul a achizitionat un produs de tip "croaziera", acesta trebuie sa ajunga in orasul de plecare cu cel putin o zi inainte de imbarcare pentru a evita neplacerile sau chiar pierderea croazierei.

  5. In cazul in care preturile stabilite in contract sunt majorate cu peste 10%, calatorul poate rezilia contractul, fara a putea solicita din partea agentiei de turism despagubiri, avand insa dreptul la rambursarea de catre Agentie a sumelor platite.

  6. In cazul in care calatorul doreste sa efectueze plata catre agentie prin transfer bancar, pentru serviciile achizitionate, toate spezele bancare vor reveni partii care initiaza plata, respectiv calatorului.

  7. Calatorul este obligat sa comunice Agentiei, in termen de 5 zile calendaristice de la primirea instiintarii prevazute la pct. 6.1 privind modificarea prevederilor esentiale ale contractului sau in timp util inainte de inceperea calatoriei, in cazul in care se aplica clauzele prevazute la art. 6.6 literele b) si c), hotararea sa de a opta pentru: a) rezilierea/denuntarea unilaterala a contractului fara plata penalitatilor; sau b) acceptarea noilor conditii ale contractului. In cazul in care calatorul decide sa participe la calatoria asupra careia s-au operat modificari in conditiile pct. 6.1 se considera ca toate modificarile au fost acceptate si calatorul nu poate solicita despagubiri ulterioare datorate modificarilor de acest tip.

  8. In cazul in care calatorul reziliaza/denunta unilateral contractul in temeiul pct. 7.7 Sau Agentia anuleaza calatoria turistica inaintea datei de plecare, calatorul are dreptul:

    1. sa accepte la acelasi pret un alt pachet de servicii de calatorie de calitate echivalenta sau superioara, propus de Agentie;
    2. sa accepte un pachet de servicii calatorie de calitate inferioara propus de Agentie, cu rambursarea imediata a diferentei de pret, in sensul rambursarii diferentei de pret dintre cele doua pachete de calatorie, la momentul incheierii noului contract de prestare de servicii;
    3. sa I se ramburseze toate sumele achitate in virtutea contractului.
  9. In toate cazurile mentionate la pct. 7.8 calatorul are dreptul sa solicite Agentiei si o despagubire, cuantumul acesteia poate fi stabilit prin acordul comun al partilor sau in baza unei hotarari a instantei de judecata, pentru neindeplinirea prevederilor contractului initial, cu exceptia cazurilor in care:

    1. anularea s-a făcut datorită faptului că numărul de persoane înscrise pentru participarea la pachetul respectiv este mai mic decât numărul minim stabilit în contract, iar agenţia de turism organizatoare îl înştiinţează pe călător cu privire la încetarea contractului în termenul stabilit în contract, dar nu mai târziu de:
      1. 20 de zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai mult de şase zile;
      2. şapte zile înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează între două şi şase zile;
      3. 48 de ore înainte de începerea executării pachetului, în cazul călătoriilor care durează mai puţin de două zile;
    2. anularea s-a datorat unui caz de forta majora (circumstante imprevizibile, independente de vointa celui care le invoca si ale caror consecinte nu au putut fi evitate in ciuda oricaror eforturi depuse, in aceasta nefiind incluse suprarezervarile, caz in care responsabilitatea revine companiei aeriene sau unitatii de cazare) sau altor cauze dintre cele prevazute la pct. 6.6 lit. b;
    3. anularea s-a facut din vina calatorului.
  10. Calatorul are obligatia de a contacta Agentia cu 24 ore inainte de plecare pentru reconfirmarea detaliilor de imbarcare (orar de zbor,loc imbarcare, etc.)

  11. Calatorul are dreptul sa rezilieze/denunte unilateral in orice moment, in tot sau in parte, contractul, iar in cazul in care incetarea ii este imputabila, este obligat sa despagubeasca Agentia pentru prejudiciul creat acesteia, conform prevederilor cap. VIII, pct. 8.1/8.2, cu exceptia cazurilor de forta majora definite conform legii. Despagubirea se poate ridica la maximul pretului pachetului de servicii de calatorie contractat.

  12. In cazul in care calatorul alege sa se mute la un alt hotel decat cel contractat initial si achitat, responsabilitatea financiara a renuntarii ii apartine. Agentia va rezolva cerintele calatorului in limita posibilitatilor, eventualele diferente de pret urmand a fi suportate de catre calator. Daca, calatorul solicita nemotivat schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricarora dintre servicii, aceasta echivaleaza cu rezilierea/denuntarea unilaterala contractului, cu aplicarea penalitatilor prevazute la Cap. VIII din prezentul contract si incheierea unui nou contract.

  13. Calatorul este obligat sa achite la receptia unitatii hoteliere taxa de statiune, taxa de salubritate, precum si alte taxe locale, fara a putea pretinde despagubiri sau returnarea sumelor de la Agentie.

  14. Calatorul este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere actele sale de identitate, precum si documentul de calatorie eliberat de Agentie (voucher, bilet de odihna si/sau de tratament, etc), in vederea acordarii serviciilor de calatorie. In cazul in care calatorul beneficiaza de bilete de odihna si tratament, este obligat sa prezinte la receptia unitatii hoteliere bilet de trimitere de la medicul de familie si dovada platii contributiilor pentru asigurari sociale, la zi.

  15. Calatorul ia la cunostinta ca serviciile pe care le achizitioneaza, fara ca acestea sa faca parte din contractul cu Agentia de turism, sunt in stricta responsabilitate a prestatorului local, sunt guvernate de legislatia tarii de destinatie, iar Agentia de turism nu are nicio responsabilitate asupra prestatiilor in cauza. Clasificarea unitatilor de cazare si a mijloacelor de transport sunt cele oficiale pentru fiecare tara in parte, ia act si este de acord cu aceasta.

  16. Daca pentru efectuarea calatoriei este necesara indeplinirea de catre calator a unor formalitati suplimentare (de ex. calatoria impreuna cu minori, situatia in care numele calatorului este schimbat ca urmare a casatoriei/desfacerii ei, etc), acesta va indeplini toate cerintele legale. Pentru o informare optima, Agentia recomanda si consultarea site-ului http://www.politiadefrontiera.ro

    De asemenea, in cazul calatoriei in anumite destinatii care necesita obtinerea unei vize, Agentia recomanda consultarea site-ului: http://www.mae.ro pentru informatii complete privind regimul vizelor.

    In cazul in care calatorul nu isi respecta obligatia de a se informa cu privire la conditiile de calatorie (de exemplu necesitatea obtinerii vizei sau necesitatea de a avea pasaport sau/si carte de identitate sau orice alte documente suplimentare - enumerarea fiind exemplificativa), Agentia este exonerata de orice raspundere in cazul imposibilitatii efectuarii calatoriei.

  17. In cazul in care o singura persoana angajeaza servicii pentru un numar mai mare de calatori, termenii si conditiile generale se extind in mod automat asupra intregului grup pentru care au fost achitate serviciile.

  18. Calatorul este obligat sa foloseasca mijloacele de transport, camera de hotel si bunurile din dotarea acesteia ca un bun proprietar si potrivit destinatiei lor. Agentia nu se face vinovata de eventualele pagube produse sau vatamari suferite de calator ca urmare a nerespectarii acestui aliniat.

  19. Calatorul are obligatia sa respecte locul, data si ora plecarii atat la dus cat si la intors, precum si locurile, datele si orele stabilite pe parcursul programului de calatorie contractat. Toate cheltuielile si daunele produse ca urmare a nerespectarii de catre calator a prevederilor privind locurile de intalnire si orarele, vor fi suportate de catre acesta.